Логістика: Управління складом 3.0

Можливості

Система орієнтована на підприємства, які прагнуть найкращим чином управляти складськими операціями, обладнанням і персоналом.

"Логістика: Управління складом" - це система автоматизованого прийняття рішень, "мозок" сучасного складського комплексу. Вона дозволяє істотно підвищити ефективність його роботи, а саме:

  • оптимізувати використання площі складу;
  • скоротити витрати на зберігання товару на складі;
  • скоротити час проведення всіх складських операцій;
  • скоротити кількість помилкових складських операцій;
  • підвищити точність обліку товару;
  • уникнути втрат, пов'язаних з обмеженим терміном реалізації товару;
  • зменшити залежність від "людського фактора".

Численні успішні впровадження системи підтверджують, що вона може ефективно використовуватися на складі будь-якого розміру і типу - від невеликого складу-магазину до великого розподільного центру або складу готової продукції промислового підприємства в самих різних галузях.

Для автоматизації роботи невеликого складу може застосовуватися порівняно недорога "паперова" технологія роботи. При впровадженні системи на великих складських комплексах, що вимагають управління завданнями в режимі реального часу, застосовуються радіотермінали, а також технологія штрих-кодування.

Функції роботи з радіотерміналами входять в модуль "Підключення радіотерміналів" для програмного продукту "Логістика: Управління складом 3.0", який не входить в основну поставку програмного продукту "Логістика: Управління складом 3.0" і купується окремо.

Використання системи можливо на складі відповідального зберігання (склади 3PL-операторів). Система дозволяє вести облік товару і операцій в розрізі власників та розраховувати вартість наданих послуг за різними критеріями.

Функції підтримки складів відповідального зберігання входять в модуль "Розрахунок послуг відповідального зберігання" для програмного продукту "Логістика: Управління складом 3.0", який не входить в основну поставку програмного продукту "Логістика: Управління складом 3.0" і купується окремо.

Відмінною рисою системи є легкість і простота адаптації до умов роботи практично будь-якого складського комплексу, специфіці його технологічних та організаційних вимог. Це досягається за допомогою гнучких параметричних налаштувань без участі програмістів.

Система "Логістика: Управління складом 3.0" реалізована в середовищі автоматизованої облікової системи та містить всі переваги цієї технологічної платформи: масштабованість, відкритість, простоту адміністрування і конфігурації, наявність сервіс-інженерів практично в будь-якому місті і т.д.

Система підтримує роботу з різними типами устаткування: радіотерміналами збору даних, принтерами етикеток, сканерами штрих-коду.

Завдання топології складу і облік товару на складі

Система дозволяє вести облік будь-якої кількості складів і зон всередині складу, в будь-який момент точно визначити місцезнаходження і кількість товару на складі у всіх можливих одиницях зберігання, в розрізі термінів придатності, партій і серійних номерів.

Планування та приймання товару

Можливими джерелами надходження товару можуть бути постачальники (в разі приходу товару від постачальника), клієнти (в разі повернення товару від клієнта), інші склади (в разі переміщення між складами одного підприємства), виробничі майданчики (в разі надходження готової продукції з виробництва). Інформація про очікувану приймання заноситься і зберігається системою.

Планування приймання дозволяє ввести інформацію про товар або його штрихкоді, роздрукувати етикетки на товар або палети, підготувати складські площі до розміщення товару і залучити додаткові ресурси (співробітники, обладнання) для приймання товару і т.д., підготувати складські площі до розміщення товару як в зоні приймання, так і в основній зоні зберігання (наприклад, компресія складу або підживлення активної зони) і т.д.

Існує можливість автоматичного отримання інформації про очікувану приймання в форматі XML з будь-якої інформаційної системи.

Процедура приймання товару може включати в себе наступні операції:

розвантаження в зоні приймання;
ідентифікація та маркування;
приведення товару до стандарту складського зберігання;
контроль якості товару, що надійшов;
перерахунок товару;
і т.д.
Система дозволяє здійснювати приймання товару як "по факту" надходження товару, так і на основі інформації про плановане надходження. В останньому випадку система може відстежити розбіжності між запланованим і фактично прийнятою товаром. При наявності розбіжностей, можна отримати список невідповідностей.

Розміщення товару на складі

Після приймання товару відбувається його розміщення на складі в зоні основного зберігання. У разі використання радіотерміналів планування і видача завдань на розміщення може виконуватися як в процесі приймання, так і після її завершення.

Дозволяє домогтися найбільш оптимального розміщення товару відповідно до АВС - класифікацією або особливостями зберігання (негабаритний товар, вимоги до температурного режиму, шлюб і т.д.).

Правила розміщення товару задаються індивідуально для кожної одиниці зберігання товару (палети, коробки, штуки). Це дозволяє використовувати різну логіку роботи з кожним типом одиниць зберігання. Наприклад, поставити унікальну для даної одиниці зберігання область розміщення і / або область відбору.

Для кожної одиниці зберігання товару задаються індивідуальні пріоритети розміщення:

  • розміщення в вільні комірки;
  • розміщення в зайняті осередки до такого ж товару;
  • розміщення в зайняті осередки до будь-якого товару;
  • закріплення певної комірки за конкретним товаром;
  • інші пріоритети.

При розміщенні контролюються об'ємні і вагові характеристики товару. Виходячи з цієї інформації, система вибирає тільки ті осередки, куди цей товар фізично можна розмістити.

Відбір, упаковка і відвантаження товару

Можливими одержувачами товару зі складу можуть бути клієнти (в разі відвантаження товару клієнту), постачальники (в разі повернення товару постачальнику), інші склади (в разі переміщення між складами одного підприємства), виробничі майданчики (в разі видачі матеріалів і комплектуючих у виробництво) і т.д.

У систему вводиться інформація про замовлення на відвантаження. Ця інформація може бути підставою для проведення підготовчих заходів (наприклад, підживлення осередків відбору або підготовка зони відвантаження до прийняття зібраного замовлення).

Існує можливість автоматичного отримання інформації про замовлення на відвантаження в форматі XML з будь-якої інформаційної системи.

На підставі замовлення на відвантаження проводиться відбір товару. Відбір одного замовлення може відбутися одночасно як одним, так і кількома співробітниками. Також передбачена можливість одночасного збору декількох замовлень одним співробітником. Завдання на відбір можуть розбиватися по робочим зонам складу.

Відбір товару (палетний, коробковий, штучний), для подальшої упаковки і відвантаження може виконуватися за такими принципами: з урахуванням термінів придатності товару, з урахуванням партії товару (FIFO, LIFO), в порядку їх рейтингу, за принципом максимального вивільнення осередків, за принципом мінімізації часу і т.д.

Операція упаковки може виконуватися як в процесі відбору товару, так і після закінчення відбору в виділеній зоні упаковки. При упаковці створюється вантажне місце (вантаж), що має унікальний ідентифікатор і вагогабаритні характеристики. Вантаж може зберігатися і оброблятися на складі як будь-який інший товар. На вантажне місце може бути роздрукована етикетка та пакувальний лист.

Після виконання операцій відбору і упаковки товари і вантажі потрапляють в зону відвантаження і можуть бути відвантажені клієнту. У разі відмови клієнта від усього замовлення або його частини можна провести розпакування вантажів і повторне розміщення на складі.

У процесі відбору, упаковки і відвантаження виконується контроль стадій виконання замовлення за кількістю в розрізі товарів. Внутрішньоскладські операції Організовано підживлення області відбору та довільне переміщення товару по складу (оптимізація зберігання і т.п.) для забезпечення планованих замовлень на відвантаження товарів і забезпечення оптимального рівня запасів в зоні відбору. При цьому контролюється доступність переміщуваного товару та можливість розміщення в обрані оператором осередки.

Інвентаризація

Проведення повної інвентаризації може призвести до повної зупинки роботи складу, і, відповідно, припинення відвантаження товарів замовникам. Тому в більшості випадків інвентаризація проводиться "на льоту", без зупинки складу.

Виборчий перерахунок товару на складі під час робочого циклу дозволяє скоротити або повністю уникнути перерви в роботі.

Системою передбачені наступні типи інвентаризації:

  • Інвентаризація конкретної комірки або групи комірок на вимогу оператора або із заданою періодичністю
  • інвентаризація всіх осередків, в яких знаходиться певна товарна позиція;
  • інвентаризація довільної області складу (проводиться по осередках даної області);
  • інвентаризація порожніх клітинок (проводиться візуальний контроль осередків на відсутність в них будь-якого товару);
  • контроль складу вантажів.

При проведенні інвентаризації осередки, в яких проводиться перерахунок товару, можуть блокуватися. Після проведення інвентаризації блокування знімається, і осередки стають доступними для складських операцій.

Для зіставлення втраченого і виявленого товару використовується акт звірки інвентаризації. Підтверджені недостачі можуть бути списані з залишків складу.

Управління завданнями

Управління завданнями включає в себе планування, видачу та контроль виконання завдань. Для кожного співробітника в сукупності з використовуваним їм обладнанням може бути визначений склад доступних для нього робочих зон складу і виконуваних операцій.

При видачі завдання фіксується час її видачі і співробітник, відповідальний за виконання. По кожному співробітнику фіксується вся історія його роботи: завдання, які він виконував, час їх виконання, кількість і обсяг товару, вага і т.д. Це дозволяє провести детальний аналіз роботи кожного співробітника і реалізувати гнучку систему мотивації.

Система підтримує 2 способи видачі завдань:

  • "Паперова" технологія. Завдання видаються на паперових носіях, і складської працівник робить відмітку про їх виконання вручну. Після цього паперовий носій передається оператору, який здійснює контроль і введення інформації за даними задачам в ручному режимі.
  • Радіотермінальная технологія. Радіотермінали мають on-line підключення до системи, що забезпечує роботу в режимі реального часу. При цьому всі дані витягуються і заносяться в систему без участі оператора безпосередньо співробітниками, які виконують операції. Проте оператор може стежити і впливати на хід виконання робіт.

Максимальна ефективність і точність виконання завдань гарантується тільки при використанні радітермінальной технології. Радіотермінальная технологія є обов'язковою вимогою для великих складів з великим товарообігом.

Штрихкодування

Системою підтримується штрихкодування товарів, осередків і палет.

Існує можливість зберігання зовнішніх штрихкодів товару і формування внутрішніх штрих-кодів. Штрих-коди для товарів формуються з урахуванням артикулу і одиниці зберігання.

Будь-штрихкод може бути роздрукований на звичайному принтері або ж на спеціалізованому принтері етикеток.

Розрахунок послуг відповідального зберігання

Склад відповідального зберігання надає послуги зі зберігання і вантажопереробки товару, що належить іншим організаціям.

Модуль "Розрахунок послуг відповідального зберігання" для продукту "Логістика: Управління складом 3.0" забезпечує виконання наступних функцій:

  • завдання тарифів по складських операціях в розрізі власників товару, номенклатурних позицій і класів одиниць зберігання;
  • облік всіх складських операцій в розрізі власників товару;
  • облік послуг і визначення вартості по кожній операції;
  • формування звіту по наданим послугам;
  • облік товару в розрізі власників.

Розрахунок вартості послуг можна робити з будь-якою періодичністю.